Img 20160703 wa000 tayfun tas
11 Jul 2016 18:29

Bir akşam klasikleştirdiğimiz cuma demlenmelerinde lisanstan arkadaşım Eren, likyayı yürüyelim fikrini sundu bana ve sonra ki gün neden olmasın dedim ve yürüyüş öncesi hayaller, soyutlanmak istediğim hayattan kısacıkta olsa ayrılabilme düşüncesi sardı beni, içimi ısıttı. Tabi yürüyüşle ilgili hiç tecrübem yok, güçlü bir iradem azimli bir yapım var.

Rota : Fethiye-Kaş,  ilk anda aklımızca zorlu, tehlikeli, fiziksel ve psikolojik olarak zahmetli, çeşitli riskler ve belirsizlikler içeren ama bir o kadar da heyecanlı ve çekici süreçler içereceğini kabullendik çıktık yola.

Type caption for image (optional)

5 uçağıyla dalaman'a oradan ovacık ölüdeniz başlangıcına gittik yanımızda 2kg kadar fındık, 450tl, 4 konserve ton balığı, bir kavanoz reçel ve bir ekmek aldık, 12 gün olarak planladık yürüyüşümüzü ve başladık. Yarım saat kadar yürüdük Babadağ'a tırmanışa henüz geçmişken,Eren bir telefon bulduğunu söyledi ve konuşmaya başladı (dağ da telefon buluyorsun ve iyi zamanlama o an aranıyorsun,    manidar ! ) . 2 ankaralı arkadaş, verdik telefonunu yürüyüşe devam, bi inşaata rastladık,mola verip çay demledim ve yürümeye devam ettiğinde aslında bi köy olduğunu öğrendik.

1 saatten fazla oturduk keyiflenmiştik, biraz yürüdük ya :) aklımıza ankaralılar geldi ve kesin geri dönmüşlerdir derken aşağıdan telefonunu bulduğumuz ankara'lı yapayalnız geldi, arkadaşı dönmüş :) biraz su verdik, ton balığının yağını içecek kadar susamış arkadaş. Onu da alıp 3 kişi devam ettik yola, babadağın inişinde kirme köyü yolunun girişinde bi su teknesi bulduk, devam ettik güzel bir yoldan

kirme köyü içerisinde yürüyüşçüler için açılmış sıcakkanlı bi işletme ile karşılaştık ve muazzam bir gözleme bal ve salatalık tattık, köylerin içinden bi kaç meyve kopararak ve su bulabilip serinleyebilmek çok güzeldi, hep böyle gidecek sandık, yanıldık. Kelebek vadisine kadar yürüdük, vadiye inebileceğimiz bir yol olduğunu düşünüyorduk, kırmızı noktaları takip ederek sırt çantalarımız ile bir yere kadar inebildik, 1 saatte inmeyi beceremediğimiz için boşa gitmesin diyerek çantaları bir yere gizledik ve halatlar ile inişimizi tamamladık saat 7.20 civarinda

Type caption for image (optional)

sahilde 10 dk yüzüp dönmeyi hedefliyorum, vadide kalmak kendi çadırımızla 80,işletmenin çadırı ile 90, bungolav ile 140tl imiş. saat 7.30 idi ve 1 saat içinde havanın kararacağını düşünüp hızlı hareket ederek çokça "sen git ben geliyorum"ları duyarak, dağı tırmanıp kaçtık ordan.Gece kamp ve 1 er ton balığı yedik erenle beraber, yerleşim birimine çok yakındık ve 8 de kalkıp kahvaltı yapıp başladık Kabak koyuna yürüyüşe, 3 saatte gidersiniz dediler, yalan.. 7 saat sürdü ve bittik, bi ara eren hadi derken "benim ne işim var lan burda, güzel evimde telefonum şarjda keyfim yerinde" diye başladı, o rota üzerinde tek bir işletme görebildik ve 4tl den bir kola içebildik ve biraz su alabilmiştik çeşmeden, bitmek bilmeyen bi yoldu

kabak koyuna ulaştık ve 15tl kişi başıdan çadır kurduk "secret garden camping"de. ortamı doğasını sevmiştik ama herşey normalin 2 katı

• (eren'in çaresiz hali ve sahildeki işletmenin tarlasından satış yapan teyzeden aldığımız taze sebzeler)

kabakta 2 gün kaldık ve 1 saatlik zorlu ve zevkli parkurun ardından şelaleye ulaştık, yurdum insanı taa oraya şezlong taşımış,
(kesinlikle kamp kurulması gereken bir yer) şelale de ton balığını yedik ve stoğumuzu erittik, oraya da demliği götürüp çayımızı içtik

• çok mutluyduk

biraz domates salatalık zeytin ve lavaş aldıktan sonra kabak'tan ayrılıp yola koyulduk sabah 6'da alınca köyüne doğru,9,30 gibi köye vardık ve 3 tane işletme gördük malesef kapalıydılar ve moralmen düştüm, su ihtiyacımızı giderdik biraz dinlendik, gey köyüne doğru dik dağ yamacından inişe geçtik 7km bir yol ve çok zor, saat 10 civarı yarım saat kadar devam ettik, sıcak açız ve suyumuzun yarısı bitti, burası kırılma noktası olabilirdi,tamamlayamayacağımızı düşündük ve indiğimiz yolu gölge bulana kadar geri döndük, Eren >zaten açız hem çanta hafifler dedi bende destekledim oturduk erzağı bitirdik suyu da, ne mi oldu ? hayır inişe devam etmedik köye çıktık, iniş-çıkış 1 saatte bir araba bir kara taşıtı görmedik duymadık, boğaziçi köyüne doğru yola koyulduk (köy 3km lik bir uzaklıkta orada market olduğunu öğrenmiştik) bir güneş bir sıcak bir susuzluk bir bitmişlik yok yani hiçbirşey, bir araba sesi duyduk ve durduk, arabayı durdurduk ve 3km lik yol için otostop yaptık, abimiz bizi 13km uzağa götürmüş o fazladan gittiğimiz 10km sonradan geri döndük :) bir meydan 4 yol ağzı 2tane 2 katlı bina alt katında kahvehane, gerçek market (böyle diyorum çünkü herşey ucuz, kabak kazığından sonra) , ağaçlar ve gölgelik ve rüzgar, 11 çay 2 gazoz 4 su,bisküvi ve ağar olsada 5kg lık erzak :)

12den-4 e kadar oturduk öylece, sidyma antik kentine doğru yola koyulduk, bir teyze karşıladı bizi 60tl ve sonradan 20tl vererek 3 demlik çay müthiş akşam yemeği sabah kahvaltısı ve erzak takviyesi ile geceyi onun evinde geçirdik

5-6 gibi çıktık yola, bel belceğiz,gavurağılı,pdynee yolunu yürüdük.

Type caption for image (optional)
  • belceğiz : tarıma elverişsiz,elektriksiz,1 nüfuslu ağacın yanında görünen amcanın yalnız yaşadığı yerleşim birimi

• öğlen 2gibi özlen pansiyona ulaştık, 27km ölçtük,yürümeye de doyduk.

tuzlu fıstık ve malum içecek ile buluşma

hasan balaban, özlen pansiyonun sahibi, çok iyi bir insan, bizi misafir etti, restaurant kıyısında ki nehir, orda ki hayvanlar, yemek ve ortam sevgi doluydu, biz ona hoca diyoruz

erenle saklıkent'e gitmeye karar verdik, hocayla paylaştık bu düşüncemizi, sabah 5 te kalkın yakın bir yerde sizi bırakıyım benim de misafirlerim gelecek dedi ve sabah yola koyulduk

25km bu yol ayrımından saklıkent, bi araç bi de traktöre otostop

odun ateşinde kiremitte sucuk, tavsiye ederim,

son bir kaç içinde aklımızda olan şey korkuteli'ne gitmek,üniversteden arkadaşımız m.emin'le görüşmekti

Type caption for image (optional)

hemen bi otostop Korkuteline doğru, aslında kırmızı ışıkta durmuştu, gidiş yönünü gösteren bi işaret yaptı, atladık arabaya, inanılmaz bir insan M. Ali, başarılı, iş bitirici, yaşamı hayatı aydınlattı bizi. Geldik Korkuteline ve ayrıldı yollar, arkadaşımızı aradık kapalı telefonu, kız arkadaşının çalıştığı markete gittik, bulduk onu ve arkadaşımıza ulaştık,görüştük, sohbet şiş,piyaz ve yanık dondurma ile geceyi geçirdik

sabahtan koyulduk yola otostop için,140km uzaklıktayız likya yürüyüş rotasına, 3 otostop ile kaldığımız yere ordan xhantos antik kentine gittik.

hepsinin ayrı hikayesi var, hepsi bir değer hayatımıza katılan.

Type caption for image (optional)

2 yürüyüşçüyle tanıştık orda, onlarda tam yürümüş sayılmaz,2 günde ovacıktan kabak koyuna yürüyüp, kabakta kazıklanmaya sinirlenip yürüyüşü bırakmışlar. Antik kentte pala dayıdan biraz tarih dinleyip yola koyulmayı denedik, saat 4buçuk olmuştu, önümüzdeki seçenek şu -bezirgan üzümlü rotasına yürümek ama patara plajını es geçmek istemiyorduk, suyumuz yoktu, antik kentin bağlı olduğu kınık ilçesine gittik ve su, biraz gıda temin ettik,arkamızdan bir ses geldi, döndük ki hasan hoca, 2 gün olmuştu ayrılalı, rotamızdan bahsettik boşverin pataraya gidin dedi, e büyük sözü dinlenir, minibüsü tarif etti bize ama biz yürüdük, malum içeceğimiz ile

pataraya vardık, medusa camping de çadırı kurup, plaja yürüdük, plaj ile patara arasında 3-4km bir yol varmış ve çok fazla araba geçiyor, güzel bir denizi vardı, hasan hoca, patara da yaşam rehberi vermişti bize, saolsun selamı yetti, xhantos da tanıştığımız yürüyüşçülere rastladık yeniden, merak ettik yürüdüler mi , minibüs kullanmışlar :) kabak koyunda nasıl bir sinirlenmişlerse artık :)  akşam yemeği yedik ve yaşadıklarımızı paylaştık, çok güzel oluyormuş, aynı yoldan yürüyüpte başka şeylerin olduğunu yaşandığını duymak, çok keyifliydi. geceyi geçirdik sabaha kalkan'a doğru yürüyüşe geçtik, ilk kez 40dereceyi gördük ve kafamıza dökerek rahatladığımız elimizdeki su, şişenin içinde kaynamaya geçmek üzereydi

patara'da kapı, mezar ve antik tiyatro varmış-yakından göremesekte

Type caption for image (optional)

kalkan yolu çok zorluydu ama kalkan buna değdi, mavi bayraklı deniz çok güzeldi, bi camping bulduk kaş yolu üzerinde 4.km'de 18,00 gibi ulaştık oraya,gerçekten çok güzel bir yerdi, işletme sahibi caputaş plajına bıraktı bizi, gereksiz kalabalıktı, ama güzel denizdi, asfalttan yürüyerek döndük, bıktık o yoldan :), toplamda 2 gün kaldık kalkan camping de, diğer gün dinlendik, kitap müzik doğa hamakta koltukta orda burda uyku derken geçti 2 gün. sabah hazırlandık kaş'a gitmek için,bi aileyle tanışmıştık, yollarının üstüymüş teklif ettiler biz de kabul.

• kaş limanı

eski devlet hastanesi bahçesine, phellos antik kentinin karşısına çadırı kurduk, çayımızı demledik ve phellos a gittik :)

Type caption for image (optional)

sonra, midye bira- delibakkal likörhanesinden devam ettik, sakızlı olanı efsaneydi,  yıldızları izlemeye antik kente gittik, uykumuzla beraber izledik,  sabahı edip limanağzına gitmeyi kararlaştırmıştık, tekneler gidiyormuş öğrendik, 6 gibi uyanınca, giyindik hazırlandık 5 km yi yürüyüp bilal'in yerine ulaştık, yüzdüğüm gördüğüm en iyi denizdi, doğru yer seçimi ve rüzgar ile rahatsız olmadan 3-4 e kadar doymaya çalıştık o güzelliğe

döndük, eşyalarımızı topladık, dalaman'dan istanbula uçuş biletimiz var gece 1 de, çıktık yola 1 saatten fazla otostop çektik, saat 18:24 dü unutmuyorum çünkü ; batı antalya tur'un fethiyeye mini otobüsleri var,görmüştüm, saatlerini kontrol etmek istedim bir b planı olarak, öğrendim 18.15 son otobüs, yola baktım beyaz bir şey geliyor, işte o , otobüs , eren'e söyledim , fethiyeye giden son otobüs ne yapacağız, binmeyeceğiz, risk budur. kütt etti. bir şevk otostopa hücum :) 10-15 dk içinde bir avukat, behzat ç.

çok güzel muhabbeti vardı, müzikleri de öyle, istanbula gidiyormuş, uzunca bir süre eşlik ettik ona, bira'da bize..

indik ışıklarda malum yol ayrımı, sivastan üniversteden arkadaşlarımıza rastadık :) araba kiralamış geziyorlarmış

Type caption for image (optional)

yolun karşısına devam ettik ve dalaman yönüne otostopa devam :) 2 çok güzel bayan aldı bizi - ilk kez bir bayan - çok minnettar kaldım, istanbulda yaşıyorlar biz gibi, arabayla tatile, karşılaştığımızda da izmire gidiyorlar tesadüf ya, dalaman da yol üzerinde :) 9-9,30 gibi ayrıldı yollarımız, dalaman 10 km tabelasını görünce kendimizi alamadık başladık yeniden yürümeye, hem zamanda geçer düşüncesiyle, öyle de oldu 11 gibi vardık, bindik geldik ve bitti